Blog...

Szimba története, aki nélkülünk lemaradt volna a gépről…

Utazás kutyával - mire figyeljünk repülőjegy vásárlásnál?

János és Dóri rendszeresen velünk szervezik utazásaikat, már évek óta. Mostani utazásukhoz csak repülőjegyre volt szükségük, gondolták ehhez nem kérnek segítséget. Simán lefoglalják maguknak az interneten, hiszen mások is így szokták.
Maga a repülőjegy vásárlás valóban egyszerű és az esetek többségében problémamentes is. Viszont előfordul, hogy olyan helyzetben találjuk magunkat, amire nem vagyunk felkészülve, nem tudjuk, mi a teendő – hiszen nem volt aki előzetesen segítsen az ügyintézésben és gondoljon arra az eshetőségre is, ami a mi fejünkben meg se fordul. A cikkben egy ilyen történetet mesélünk el.

Hogy foglaljunk, ha bizonytalan a dátum?

Mivel a visszautazás időpontja bizonytalan volt így csak oda felé foglalták le a jegyeket visszafelé nem. Itt szeretném megjegyezni, hogy minden esetben érdemes oda-vissza lefoglalni a repülőjegyet, és olyat választani, amely feltételei lehetővé teszik a dátum módosítást. Így sokkal költséghatékonyabban utazhatunk.

Időközben új házi kedvenccel bővült a család, Szimba személyében, akit szintén magukkal szerettek volna vinni az útra. János és Dóra, akkor keresett fel bennünket, amikor többszöri próbálkozásra sem sikerült elérni az online felületet, ahol megvásárolták a jegyüket.

Tipikus történet: az e-mailre nem válaszolnak, a telefont nem veszik fel…

Ráadásul magyar nyelven egyáltalán nem érhetők el. Miután elkészítettük a foglalást a visszaútra, direktben felvettük a kapcsolatot a légitársasággal, ahol készséges kollégáink elintézték az oda és a vissza útra is a kutyus foglalását. Ezután Dóriék még a kedvenc helyüket is kiválaszthatták a repülőgépen, és a beszállókártyákkal a kezükben elégedetten távoztak.

Fontos tudni, hogy amennyiben nem intézkedünk, akkor a repülőtéren a kutyus beszállását elutasították volna, hiszen neki is előre visszaigazolt foglalásra és kifizetett jegyre van szüksége.

A rugalmasság és felkészültség fontosabb, mint valaha

Ez a történet is mutatja, hogy érdemes olyan forrásból beszerezni a repülőjegyünket, amit később ha bármilyen problémánk adódik el tudunk érni. Számos váratlan helyzet adódhat, egy járattörlés , egy nem várt betegség, vagy napjainkban a beutazási szabályok állandó változása, ami szükségesé teheti az útitervek módosítását.

Nem mindegy, hogy egy hatalmas call centerbe tudunk betelefonálni, ahol nem feltétlenül az anyanyelvünkön beszélő ügyintézővel kell dűlőre jutnunk, vagy felhívjuk a személyes utazási tanácsadónkat közvetlen elérhetőségén és ő segít bennünket.

Menj biztosra! Személyre szabott utazási tanácsokért és segítségért kattints ide!

 

 

Rung Gergely
Rung Gergely vagyok, az Utazz biztonságosan blog egyik szerzője. Az utazásnál csak egy dolgot szeretünk jobban: segíteni, hogy mások is csodás helyekre utazzanak és felejthetetlen emlékekkel térjenek haza. Ezért hasznos tanácsokkal és tippekkel segítünk azoknak, akik szeretnék elkerülni a gyakran elkövetett hibákat és biztonságosan utazni.

Szólj hozzá te is!

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük